LÆRERE

Morten Reigstad

Morten Reigstad har sin formelle kunstutdannelse fra The Florence Academy of Art (2004- 07).

Etter fullført utdanning og fram til i dag har Morten jobbet som billedkunstner fra sitt ateliér i Heggedal. Han har også vunnet en rekke priser og stipender for sine arbeider. Ved siden av å arbeide som kunstmaler har han jobbet som faglærer ved Asker Kunstfagskole hvor han har hatt det faglige ansvaret for deltidstudiet i Klassisk Figurasjon mellom 2009 – 2020.

Han er nå daglig leder og faglærer ved Fabrikken Tegne og Maleskole.

Joakim Wanrup

Joakim er vår spesialist på plein air landskapsmaleri. Han har sin utdanning blant annet fra The Florence Academy of Art, Edsvik kunstskole i Sverige og vært en del av resedency-programet ved Barcelona Academy of art. I tillegg til å arbeide som kunstner har han også god erfaring som lærer innen feltet, og har blant annet hatt ansvaret for plein air undervisningen hos Barcelona Academy og art.

Mer info om Joakim kan du finne her:

Instagram: @jogsflash

Andreas Myklebust

Andreas tok sin kunstutdannelse i The Florence Academy of Art (2006 – 2010). Han har siden arbeidet som billedkunstner fra sitt atelier først i Firenze og deretter i Sandefjord.

I tillegg til tradisjonell oljemaleri jobber Andreas også med digital tegning. Hos oss underviser Adreas på faste dager ved Deltidsstudiet i Klassisk Figurasjon.

Ingerlise Grøthe

Ingerlise har sin utdannelse fra Einar Granum kunstfagskole (2002- 04) og deretter The Florence Academy of Art (2008- 2012) hvor hun det siste året også underviste skolens første års studenter.

Siden endt utdannelse har Ingerlise jobbet som billdedkunstner fra sitt ateliér i Heggedal. Hun har vunnet en rekke priser og stipender for sine arbeider. I tillegg til å jobbe som kunstmaler har hun også undervist ved Asker Kunst og Design Collage. Hos oss underviser Ingerlise ved Deltidsstudiet i Klassisk Figurasjon.